Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Thursday, December 30, 2010

Bola itu bulat...

as expected, bila Malaysia menang piala AFF Suzuki, ramai la yg sibuk nak jg gf Apek la, gf Safee Sali la, mcm2 la... padahal b4 ni masa liga M xde plak org sibuk2, even Apek tu best keeper, & Safee adalah antara top scorer Selangor, kan? padahal kat tv1 tu sokmo la siarkan live match yg best2 masa tu, tp brape ramai yg kesah? cuma peminat berani mati je yg follow, yg laen sibuk dgn abg2 dr EPL/ Bundesliga/ Serie A/ La Liga... maklumla, lg hensem, lg macho kan...?

aku rasa la kan, tu mmg peel org Mesia la... cam org yg suka kawen org puteh la... org Melayu xromantik la, tak cun la, as usual... tp bila ade event glemer2 camni br nak mengaku... alahai...

aku harap, sokongan pd team negara ni jgn hangat2 chicken sh*t je, walaupun jiran kita tu ngok, tp tgk semangat diorg, kalah pun stay sampai abes game, kalo kat Mesia aku jamin baru minit 75 org dah angkat kaki, kosong stadium, bagi sangat kemenangan moral kat lawan...

alhamdulillah, pemain kita dah pandai kontrol emosi & tak goyah dgn tekanan mental... semangat camni yg perlu ada... kenkadang peminat tak marah pon kalau tak menang, tp jgn kalah sblm berjuang...

ble aku ckp kat adik aku (yg slalu setia dgn team Selangor & Malaysia-tak lepas pg stadium memberi sokongan), kasi can la peminat kenal player Mesia, biar semua bukak mata... bila dah ramai peminat harap2 team Mesia akan lebih semangat & 'lapar'! hahahaha...

tahniah skali lg Harimau Malaya... teruskan ngauman mu yg menggetar lawan... teruskan amukan mu yg menjinakkan musuh... semoga sukan Malaysia akan lebih cemerlang pd thn2 yg akan datang...

Malaysia Boleh! 1Malaysia!

zila: coach - K.Rajagobal# ass. coach - Tan Cheng Hoe# capt. - Safiq Rahim :D

3 comments:

  1. sama ada malaysia menang world cup atau tidak, aku takde terasa pun nak jadi gf any of the team players. hehehehe.

    ReplyDelete
  2. aku refer kat bebudak ni ha, ko dah tue mel, hahahaha (jgn marah di hari pertama keje thn baru) :P

    ReplyDelete
  3. Ape2 pun, aku tetap tak minat bola walau sehensem mana pun pemainnya.. :D

    Moga2 bila bola sepak kembali popular di Malaysia, lebih ramai bakat2 baru akan muncul dari generasi muda sekarang ni..

    Akhir kata kepada pemain2 bola sepak Malaysia, kurangkan bergambar di majalah hiburan dan lebihkan latihan. Sekian..

    ReplyDelete